اسناد و مدارک ثبت احوال :
مطابق ماده 10 قانون ثبت احوال که اشعار می دارد :
ماده ۱۰ – وقایع حیاتی هر فرد (ولادت،
ازدواج، طلاق، رجوع، بذل مدت، وفات) در دفاتری به شرح زیر به ثبت میرسد.
الف – دفتر ثبت کل وقایع – که در آن بدواً ولادت هر فرد
ثبت و وقایع مربوط به ازدواج، طلاق، رجوع و بذل مدت و وفات همسر، ولادت و وفات
اولاد ووفات صاحب سند از روی مندرجات اعلامیهها و مدارک در آن ثبت میگردد.
ب-
دفتر ثبت وفات – که در آن واقعه مربوط به وفات هر فرد به ثبت میرسد
(اصلاحی ۱۸/۱۰/۶۳).
تبصره
۱- صفحات دفتر ثبت کل وقایع باید شماره گذاری شود و با تعین تعداد کل صفحات نخ کشی
و سرب و منگنه شده و به امضاء دادستان یا نماینده او برسد.
تبصره
۲- دفتر ثبت کل وقایع هر سال پس از انقضای مدت صد و بیست سال از جریان خارج و به
بایگانی راکد منتتقل میشود.
تبصره
۳- هرگاه اسناد یا دفاتر از بین برود در صورت وجود سابقه از روی سوابق و در صورت
نبودن سابقه با دعوت صاحبان اسناد به وسیله آگهی طبق مدارک موجود در دست آنان پس
از رسیدگی دفاتر یا اسناد معدوم تجدید میگردد