وظایف واحدهای اجرایی بعد از دریافت آراء صادره از سوی هیأت های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی
بر اساس بندهای4-9 و 5-9 دستور العمل اجرائی آئین نامه هیأت های تشخیص مطالبات که اشعار می دارد :
4-9) واحدهای اجرائی موظف هستند پس از دریافت آراء صادره از سوی هیأت های بدوی تشخیص مطالبات حداکثر ظرف مدت 5 روز نسبت به محاسبه رأی اقدام و فرم مکانیزه ابلاغ رأی "فرمهای شماره 6 و7 پیوست" را حسب مورد به انضمام 2 نسخه از رأی صادره به کارفرما ابلاغ نمایند. ضمناً لازم است مأمور ابلاغ با مراجعه به کارفرما (آخرین آدرس اعلامشده از طرف کارفرما) با توجه به بخشنامه 4 جدید حقوقی و دستورالعمل ابلاغ الکترونیک نسبت به ابلاغ رأی هیأت اقدام و ذیل رأی را با توجه به نوع ابلاغ تکمیل نموده و نسخه دوم را که کارفرما ، وکیل یا نماینده قانونی وی امضاء و مأمور ابلاغ گواهی نموده اعاده نماید.
5-9) ادارات کل استانها و کارشناسان ذیربط مکلفند آمار ارسالی عملکرد هیأت بدوی تشخیص مطالبات شعبه را کاملاً رسیدگی نموده و درصورتیکه تعداد ورودی پروندههای در دستور کار ، از تعداد خروجی پیشی گرفته باشد برای جلوگیری ازدیاد حجم پروندههای در دستور کار مجوز افزایش تعداد جلسات را با توجه به اعتبار سالانه تخصیصی اداره کل استان به واحد مربوطه صادر نماید، بطوریکه زمان رسیدگی به اعتراضات از تاریخ ارجاع پرونده به هیأت حتیالمقدور از یک ماه بیشتر نشود.