وظایف دبیرخانه هیأت های تشخیص مطالبات در مورد پرونده ارسالی به هیأت تجدید نظر تشخیص مطالبات
بر اساس بندهای4-12 و 5-12 دستور العمل اجرائی آئین نامه هیأت های تشخیص مطالبات که اشعار می دارد :
4-12) در اجرای اصلاح ماده 44 قانون تأمین اجتماعی و مصوبات شماره5224/1100 مورخ 6/5/78 و 3617/95/1100 مورخ 20/10/1395 هیات مدیره سازمان ، دبیرخانه هیأت های تشخیص مطالبات موظف است هر سه ماه یکبار پرونده ارسالی به هیأت تجدید نظر تشخیص مطالبات استان هائی که هیأت تجدید نظر در آنها مستقر شده بررسی و در صورتی که پرونده های مطروحه در هیأت موصوف بیشتر از حدنصاب و تعداد جلسات تعیین شده توسط هیات مدیره سازمان و معاونت بیمه ای باشد و با تشکیل جلسات فوق العاده با استفاده صرف از اعضاء جانشین موضوع مرتفع نشود ،حسب مورد پیشنهاد لازم را جهت تشکیل هیأت دوم تجدید نظر تشخیص مطالبات به معاونت بیمه ای ارائه ، تا پس از کسب موافقت معاونت مذکور یا حسب تشخیص مدیر عامل سازمان با رعایت سایر ضوابط و مقررات مجوزهای لازم برای تشکیل هیأتهای مذکور به اداره کل استان مربوطه صادر گردد.
5-12) نحوه صدور آراء هیأت های تجدید نظر تشخیص مطالبات وفق بندهای 1-8، 2-8، 3-8 و 6-8، از بخش هشتم "نحوه صدور آراء هیأت بدوی تشخیص مطالبات" می باشد و در این راستا بعد از استماع دفاعیات کارفرما، دبیر هیأت موظف است یک نسخه از فرم لایحه دفاعیه کارفرما "پیوست شماره 14" را به کارفرمای حاضر در جلسه جهت تنظیم شرح مبسوط اعتراض تحویل نماید.