وظایف واحدهای اجرائی بعد از دریافت آراء صادره از سوی هیأت های تجدید نظرتشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی
بر اساس بندهای3-14 و 4-14 دستور العمل اجرائی آئین نامه هیأت های تشخیص مطالبات که اشعار می دارد :
3-14) ادارات کل استان ها و کارشناسان ذی ربط موظف هستند در بازدیدها و بررسی هایی که از واحدهای تابعه بعمل می آورند، چگونگی تشکیل هیأت ها ونیز اجرای به هنگام قرارهای صادره از هیأت ها را بررسی و کنترل نموده و در صورت ضرورت ضمن آموزش متصدیان مربوطه نسبت به رفع مشکلات اجرائی و اصلاح امور اقدام نمایند.
4-14) واحدهای اجرائی موظف می باشند پس از دریافت آراء صادره از سوی هیأت های تجدید نظرتشخیص مطالبات حداکثر ظرف مدت 5 روز نسبت به محاسبه رأی اقدام و فرم مکانیزه ابلاغ رأی هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات موضوع "فرم شماره 6 پیوست" را به انضمام 2 نسخه از رأی صادره به کارفرما ابلاغ نمایند. ضمناً لازم است مأمور ابلاغ با مراجعه به کارفرما (آخرین آدرس اعلامشده از طرف کارفرما) با توجه به بخشنامه 4 جدید حقوقی ، مواد آئیننامه دادرسی مدنی مربوط به ابلاغ یا دستور العمل ابلاغ الکترونیک، نسبت به ابلاغ رأی هیأت اقدام و ذیل رأی را با توجه به نوع ابلاغ تکمیل نموده و نسخه دوم را که کارفرما ، وکیل یا نماینده قانونی وی امضاء و مأمور ابلاغ ، گواهی نموده اعاده نماید.