وظایف دستگاه های اجرایی به بارگذاری و بروزرسانی اطلاعات در راستای دستورالعمل اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰
»مطابق ماده 6 دستورالعمل نحوه اجرای بند (د) تبصره ۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور(« که اشعار می دارد:
ماده ۶- تمامی دستگاه های اجرایی موظفند پس از اجرای این دستورالعمل، اطلاعات کارکنان را در سامانه کارمند ایران (زیرسامانه پاکنا) بارگذاری و بروزرسانی نمایند. آن دسته از دستگاههای اجرایی که شماره مستخدم از سازمان دریافت می نمایند، باید اطلاعات و مستندات مشمولین را با رعایت شرایط این دستورالعمل در سامانه کارمند ایران بارگذاری و ارسال نمایند تا اقدام لازم نسبت به صدور شماره مستخدم برای افراد واجد شرایط به عمل آید. بررسی اطلاعات و صدور شماره مستخدم برای مشمولین شاغل در واحدهای استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و برای مشمولین شاغل در واحدهای ستادی دستگاه های اجرایی توسط سازمان صورت می پذیرد. مسئولیت صحت اطلاعات و مستندات بارگذاری شده در سامانه مذکور در چارچوب قوانین و مقررات برعهده دستگاه اجرایی است.